0
powrót do artykułów

Jesienny spacer

 

Każda aktywność fizyczna skutecznie zadba o nasz organizm i samopoczucie, zwłaszcza gdy jest to aktywność na świeżym powietrzu w towarzystwie promieni słonecznych. Jesień to szczególna pora roku, liście zmieniają kolory, dzięki czemu lasy i parki zamieniają się w miejsca niezwykle urokliwe i kolorowe, a nawet bajeczne.

 

Warto wówczas z całą rodziną wybrać się na taki spacer po jesiennym parku i chociażby poskakać po liściach. Można także zebrać różnobarwne liście, z których zrobimy wspaniałe bukiety i udekorujemy nimi dom.

Jesienny spacer może mieć też na celu poszukiwanie i zbieranie kasztanów oraz żołędzi, z których wieczorem przy kominku i popijając ciepłą herbatę, robić będziemy niesamowite ludziki i stworki. Spacer to jedna z niewielu czynności, która łączy w sobie przyjemne z pożytecznym, spacerując w towarzystwie bliskich osób, podziwiamy przyrodę, jednoczenie dotleniamy organizm i ćwiczymy mięśnie. To wysiłek fizyczny, któremu nie towarzyszy pot, uczucie zmęczenia i praca fizyczna. Dlatego spacer to idealna aktywność dla osób po rekonwalescencji, rodzin z małymi dziećmi i osób starszych. Tak naprawdę możemy w naszej rodzinie wprowadzić zasadę, że w sobotę po śniadaniu wybieramy się wspólnie na dłuższy spacer, zwłaszcza jesienią gdy przyroda jest tak urodziwa.

Ponadto szybki spacer pomaga zyskać szczupłą sylwetkę, poprawia krążenie, lepiej pracują serce i płuca, przyspiesza przemianę materii, gdyż poprawia się praca jelit i na koniec rytmiczna praca mięśni zapobiega ich obrzękom. W czasie spaceru warto pamiętać o ćwiczeniu głębokich, wolnych oddechów, które świetnie uaktywniają przeponę i dotleniają organizm. Można się także zaangażować w uprawianie nordic walking które jest połączeniem marszu z techniką jazdy na nartach biegowych, czyli odpychania się kijkami od podłoża. Użycie kijków stabilizuje postawę i odciąża kręgosłup, ponadto nordic walking zapewnia sprawność poprzez wzmocnienie muskulatury ciała, gdyż angażuje aż 90% naszych mięśni. Spacer to najprostsza forma ruchu polecana niemal wszystkim, do jej uprawiania potrzebujemy jedynie chęci i wygodnych butów.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: