+1
powrót do artykułów

Sposoby na jesienną chandrę

 

Według wszystkich psychologów i terapeutów okres jesienno-zimowy to czas, kiedy najwięcej ludzi zapada na depresję Dni stają się powoli coraz krótsze, słońca jest coraz mniej, a dookoła spowija nas szarość. Każdy z nas ma wówczas spadek nastroju, a ci mniej odporni niestety poddają się depresji, jak sobie poradzić z tym przykrym dla nas okresem?

 

Warto wykorzystać te najpopularniejsze sposoby do jakich należą: towarzystwo, remont i sport. Zacznijmy od początku, czyli od towarzystwa, warto wówczas odświeżyć wszystkie zapomniane kontakty. Możemy wyskoczyć wspólnie na kawkę, do kina, na kręgle, bilard lub zorganizować imprezę np. na Halloween. Od dawien dawna bowiem wiadomo, że człowiek to zwierzę stadne, a w grupie zawsze weselej, dlatego jesienią sięgnijmy po notes z telefonami i zacieśnijmy towarzyskie więzy. Drugim sposobem na jesienną chandrę jest remont jakikolwiek, to wcale nie musi być nic poważnego, żadne malowanie ścian, ani kucie tynków.

Wystarczy, że skupimy się na jednym pomieszczeniu np. sypialni i postaramy się je zmienić za pomocą dodatków, zdjęć i kolorów. Tak zwany projekt remontowy skutecznie nas zajmie i nie będziemy mieli czasu na chandrę, gdyż będziemy podekscytowani zmianami. Na koniec ostatnia metoda czyli nowy sport, jak wiadomo w czasie wysiłku wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, wówczas czujemy się pobudzeni, pozytywnie naładowani i zadowoleni.

Zatem sport to wprost idealny sposób na jesienną chandrę, ważne aby to było coś nowego, co nas wciągnie np. rolki lub wycieczki rowerowe czy po prostu zajęcia na siłowni np. pilates. Kupmy sobie strój sportowy w jakimś wesołym kolorze, co będzie nas dodatkowo pozytywnie pobudzało. Poza tym sport to zdrowie i dzięki niemu z pewnością wzmocnimy odporność na nadchodzący jesienno-zimowy sezon chorób i przeziębień.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: