+1
powrót do artykułów

Starość, a trening

 

Każdy z nas chciałby żyć jak najdłużej, ciesząc się zdrowiem i doskonałą kondycją fizyczną. Nic jednak nie przychodzi łatwo. Aby osiągnąć tak postawiony cel, należy regularnie ćwiczyć przynajmniej trzy razy w tygodniu, zdrowo się odżywiać i spać stałą ilość godzin.

 

Elementem opóźniającym spadek sprawności fizycznej jest bez wątpienia trening siłowy, który poprawia wytrzymałość i elastyczność mięśni oraz zapobiega sztywnieniu stawów. W większości przypadków utrata siły i masy mięśniowej nie zależy od procesu starzenia, ale od bezruchu bądź słabej aktywności fizycznej. Trening fizyczny wykonywany regularnie wydłuża sprawne funkcjonowanie organizmu, a tym samym utrzymuje na stałym poziomie komfort naszego życia.

Kolejnym argumentem przemawiającym za trenowaniem w każdym wieku jest fakt, że regularnie ćwicząc zmniejszamy ryzyko zachorowania na raka jelita grubego i osteoporozę oraz wystąpienia problemów z sercem i układem krwionośnym. Poza tym łagodzimy depresję i sprawiamy, że dużo efektywniej regenerujemy się i odpoczywamy podczas snu. Zdrowy tryb życia bardzo pozytywnie wpływa na ludzki organizm, dlatego sport jest z pewnością dobrym pomysłem na życie. Trening to z pewnością sposób na długowieczność, wystarczy zacząć go regularnie uprawiać, aby dożyć sędziwych lat w doskonałej formie.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: