0
powrót do artykułów

Uwaga na owoce!

 

Nie od dziś wiadomo, że najzdrowszymi produktami są warzywa i owoce, to po nie powinniśmy najczęściej sięgać, gdy chcemy skutecznie zadbać o nasz organizm. Co ciekawe większość diet, które zawierają kilka faz zakłada, że w czasie fazy pierwszej rezygnujemy ze wszystkich owoców.

 

Dlaczego zatem mimo, iż owoce uchodzą za zdrowe, to będąc na diecie powinniśmy z nich zrezygnować? Co więcej niektórzy celebryci celowo rezygnują z owoców w swojej diecie kiedy chcą szybką zrzucić zbędne kilogramy. Dzieje się tak dlatego, że owoce słyną z dużych ilości fruktozy, czyli łatwo przyswajanych węglowodanów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, niestety dostarczane w nadmiarze są przyczyną otyłości

Dlatego w większości diet dozwolone są tylko wybrane odmiany owoców, czyli te o niższej zawartości cukru, które zawierają tyle samo zdrowych składników odżywczych oraz witamin, ponadto są bogate w antyoksydanty i składniki roślinne. Do owoców o niskiej zawartości cukrów należą min.: rabarbar, maliny, jeżyny i żurawina, natomiast te najbardziej bogate w węglowodany to np.: mandarynki, czereśnie, winogrona, granat, mango, figi, banany i suszone owoce. Obecnie dietetycy i twórcy rozmaitych diet zgodnie zalecają spożywanie węglowodanów do godziny dwunastej, natomiast po tej godzinie zaleca się spożywanie warzyw, białek oraz wysokiej jakości olei roślinnych.

Według ostatnich badań zapotrzebowanie na węglowodany jest uzależnione od wieku, płci i rodzaju wykonywanej pracy, a ponadto nie powinno być mniejsze niż 100g dla dorosłego człowieka. Owoce są z pewnością smaczne i kuszą kolorami zwłaszcza latem i wczesną jesienią, któż bowiem jest w stanie oprzeć się arbuzowi czy soczystym czereśniom. Uważajmy jednak na ilość spożywanych owoców, zwłaszcza gdy dbamy o figurę, niekiedy bowiem może się okazać, że tyjemy, mimo iż wedle naszego przekonania zdrowo się odżywiamy.

Jedzenie latem kilograma czereśni lub winogron co wieczór spowoduje, że zyskamy dodatkowe kilogramy, dlatego pamiętajmy: owoce należy spożywać do południa i tylko w rozsądnych ilościach, smacznego!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: