+1
powrót do artykułów

Bieganie kluczem do smukłej sylwetki

 

Jogging, czyli bieganie zyskuje coraz większe grono pasjonatów, którzy bez względu na pogodę wstają wcześnie rano, aby pobiegać. Poza tym nic nas nie kosztuje tego rodzaju rozrywka sportowa, ponadto biegać możemy zawsze i wszędzie, i o każdej porze dnia.

 

Gdy wyjeżdżamy na wakacje możemy biegać nad brzegiem morza lub po górskich ścieżkach, a jeśli rano nie jesteśmy wstanie zwlec się z łóżka, możemy biegać wieczorem. Sport ten wydaje się wprost idealny, bieganie to klucz do smukłej sylwetki powie prawie każdy trener, dlatego czas zacząć! Oprócz zalet zdrowotnych tj.: polepszenie funkcjonowania układu krążenia, oddechowego oraz samej pracy serca zyskujemy też doskonałą kondycję i witalność.

A co niektórzy uważają, że bieganie uwalnia od stresu, bowiem kilkadziesiąt minut spędzonych samemu pozwala się wyciszyć, uwolnić umysł od zgiełku dnia, zapomnieć o kłopotach w domu czy w pracy. To swoistego rodzaju joga dla osób aktywnych, jesteśmy wówczas sami ze sobą i swoim umysłem. Biegać możemy zacząć w każdym wieku, musimy tylko kupić odpowiednie buty, aby nie nabawić się kontuzji Najlepiej dokonujmy tego rodzaju zakupów w sklepie specjalistycznym, gdzie można liczyć na poradę.

Niezwykle bowiem ważne jest obuwie dostosowanego do sposobu stawiania stopy przez biegacza. Natomiast skarpetki powinny być bez szwów i dobrze przylegać do stopy, co zniweluje możliwość otarcia, jak również wykonane z naturalnych materiałów, które nie potęgują pocenia. Ubranie należy dostosować do pory roku, nie powinno nam być ani za zimno, ani za gorąco, obecnie na rynku jest duży wybór strojów do biegania, wystarczy tylko wybrać. Aby nasze bieganie było bardziej efektywne, warto poprosić o konsultacje trenera lub poszukać cennych porad wśród biegających znajomych.

Po pierwsze musimy poznać własne tętno maksymalne, np. mierząc je po przebiegnięciu krótkiego dystansu z maksymalną prędkością i na jego podstawie ustawić odpowiedni zakres ćwiczeń. Następnie zaczynamy od spokojnego marszu, później przeplatamy go z biegiem, taki trening dla początkujących powinien trwać około 15-20 minut. Konsekwentnie biegamy coraz dłużej i coraz rzadziej przeplatamy go z marszem. Po kilku tygodniach będziemy już mogli spokojnie przebiec dłuższy dystans bez większej zadyszki.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: