+1
powrót do artykułów

Jak wyrzeźbić mięśnie brzucha?

 

Nie tak łatwo wyrzeźbić mięśnie brzucha, najpierw musimy zrzucić tzw. oponkę, czyli warstwę tłuszczu zalegającą na brzuchu. Aby tego dokonać, należy ułożyć sobie konkretny plan i dzięki niemu skutecznie dążyć do celu.

 

Można także skorzystać z porad innych i wypróbować sprawdzony już sześciotygodniowy plan żywieniowy i treningowy na płaski brzuch, który oprócz ćwiczeń zawiera także porady dietetyczne. Nie jest to jednak jedna z wielu cudownych diet, które w krótkim czasie prowadzą do utraty kilku kilogramów, kosztem osłabienia organizmu, gdyż zamiast tłuszczu organizm pozbywa się wody. W naszym planie sześciotygodniowym słowo dieta oznacza po prostu zrównoważony plan żywieniowy.

Jak już wspomniałam oprócz ćwiczeń należy zmienić swoje nawyki żywieniowe i właściwie się odżywiać, czyli jeść przynajmniej 5 posiłków dziennie, pić mleczne koktajle owocowe, unikać napojów słodzonych i gazowanych. Powinniśmy również jeść jak najwięcej produktów, które wspomagają naszą przemianę materii i są po prostu zdrowe, należą do nich min.: migdały i niesolone orzechy, fasola, zielone warzywa (szpinak, sałata, brukselka), chude jogurty i kefiry, niesłodzone płatki owsiane, jajka, chude mięso (indyk, kurczak, ryba), masło orzechowe, oliwa z oliwek i same oliwki, chleb pełnoziarnisty, jagody i maliny.

Posiłki można komponować również z: owoców, brązowego ryżu, soczewicy, pełnoziarnistego makaronu, groszku, nasion dyni, oleju sezamowego, pestek słonecznika, pomidorów i czosnku. Poza tym raz w tygodniu robimy wyjątek i jemy to, na co mamy ochotę włącznie ze słodyczami. Regularne spożywanie przynajmniej 5 posiłków dziennie ma na celu przyzwyczajenie organizmu do tego, że może on liczyć na regularne dawki energii i w związku z tym przyśpiesza przemianę materii. Warto również pamiętać o piciu wody niegazowanej około 1,5 litra i koniecznie ograniczyć spożycie alkoholu, który zmniejsza wydajność organizmu w spalaniu tkanki tłuszczowej. Jeśli natomiast chodzi o ćwiczenia na mięśnie brzucha, to plan sześciotygodniowy zakłada wysiłek fizyczny trzy razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut.

Najskuteczniej wykonywać ćwiczenia między godz. 7-8 rano i między 16-18, gdyż wzrasta wówczas temperatura ciała i poziom hormonów, dzięki czemu organizm jest lepiej przygotowany do podjęcia wysiłku. Najlepiej udać się do trenera na siłowni, który dobierze nam odpowiednie ćwiczenia do naszych możliwości, wieku i celu, który chcemy osiągnąć. Następnie plan treningowy na mięśnie brzucha należy stosować przez sześć tygodni, stopniowo zwiększając obciążenia i ilość powtórzeń. Niezwykle ważnym jest, aby w każdym tygodniu zaplanować kolejno 3 treningi siłowe, w tym jeden koncentrujący się na pracy mięśni nóg, 3 treningi na mięśnie brzucha oraz 3 treningi aerobowe, takie jak: jazda na rowerze, bieganie, pływanie.

Ponadto każdy trening powinien zaczynać się od pięciominutowej rozgrzewki np. truchtu lub jazdy na rowerku stacjonarnym. Każdy niemal mężczyzna marzy o wyrzeźbionych mięśniach brzucha, aby tego dokonać, wystarczy przestrzegać planu sześciotygodniowego, który obejmuje zarówno trening, jak i właściwie zbilansowaną dietę, zatem do dzieła!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: