+1
powrót do artykułów

Jogging i kontuzje

 

Jogging zyskuje coraz większe rzesze fanów i trudno się temu dziwić, gdyż to najtańszy i najbardziej ekonomiczny pod względem czasowym sport. Biegamy kiedy chcemy, gdzie chcemy i jak chcemy.

 

Poza tym lista zalet tego rodzaju aktywności ruchowej jest tak długa, że właściwie każdy powinien biegać dla zdrowia. Niestety jogging, tak jak każdy sport naraża nas na kontuzje jedną z nich są problemy układu oddechowego. Kiedy zatem powinniśmy obowiązkowo stanąć i odpocząć, żeby nie narazić swojego organizmu na niepotrzebne komplikacje zdrowotne? Oto najczęstsze sygnały, które powinny zmusić cię do zatrzymania, pierwszym z nich jest ucisk w klatce piersiowej, który może być symptomem choroby wieńcowej, a nawet zawału.

Czasem nawet krótki ból jest sygnałem, że dzieje się coś złego, w takim przypadku koniecznie skonsultuj się z lekarzem kardiologiem. Drugim powodem do zatrzymania jest problem ze złapaniem oddechu i świszczący oddech. Wówczas spróbuj podnieść ramiona, w ten sposób rozprężając płuca i niejako mechanicznie wciągając powietrze. Jeśli po pięciu minutach takiego odpoczynku nadal nie możesz złapać oddechu, koniecznie zgłoś się do lekarza. Kolejnym niepokojącym sygnałem jest uczucie zmęczenia, które utrzymuje się przez kilka godzin, a nawet dni. Wyczerpujący trening nie jest powodem, dlatego koniecznie skonsultuj się ze specjalistą, gdyż może to być wynikiem chorób układu krążenia, astmy czy cukrzycy.

Ostatnim z najczęstszych powodów przerwania joggingu jest zawrót głowy i nieregularne bicie serca. I tak jak w przypadku ucisku w klatce, powinniśmy jak najszybciej odwiedzić kardiologa. Jogging to wspaniała metoda na utrzymanie szczupłej sylwetki, polepszenie kondycji i zdrowie, pamiętajmy jednak o odpoczynku, gdy nasz organizm wysyła nam niepokojące sygnały.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: