+1
powrót do artykułów

Najczęstsze błędy na siłowni

 

Idziemy na siłownię z zamiarem zrzucenia zbędnych kilogramów, to dla nas priorytet, niestety nie zawsze mamy konkretny plan treningowy Ćwiczymy wówczas od przypadku do przypadku na różnych urządzeniach lub powtarzamy ćwiczenia wykonywane przez innych.

 

Niestety w ten sposób nie przybliżymy się do wyrzeźbienia sylwetki czy utraty kilogramów, wręcz przeciwnie bez widocznych rezultatów szybko zrezygnujemy z siłowni. To pierwszy z najpoważniejszych błędów jakie popełniamy, idziemy na siłownię bez planu treningowego. Koniecznie musisz wiedzieć, po co idziesz na siłownię i co zamierzasz ćwiczyć. Dlatego wcześniej ściągnij z internetu lub ustal z trenerem spis ćwiczeń, ilość serii i powtórzeń, które zamierzasz wykonać.

Kolejnym błędem jest złe ustawienie urządzeń sportowych, na których ćwiczysz. Muszą one bowiem być dostosowane do twojego wzrostu, wagi i możliwości, jeśli nie wiesz jak to zrobić, poproś koniecznie o pomoc trenera. W innym wypadku wykonywane ćwiczenie może być nieefektywne, bądź co gorsza może się przyczynić do twojej kontuzji! Kolejnym poważnym błędem nowicjusza na siłowni jest wykonywanie ćwiczeń bez rozgrzewki czego skutkiem są liczne urazy i szybkie zmęczenie mięśni. Dlatego pamiętaj, aby zacząć wizytę w siłowni od 10-15 minut treningu cardio np. szybki marsz na bieżni lub jazda na rowerku stacjonarnym.

Nie należy również poświęcać jakości ćwiczeń dla ilości, czyli jeśli nie masz siły na wykonanie 20 powtórzeń, zrób 10 dokładnych, zamiast 20 byle jakich. Dla mięśni ważna jest jakość wykonywanego ćwiczenia, a nie ilość! Mięśnie przyzwyczajają się do obciążeń, dlatego należy modyfikować plan treningowy przynajmniej co trzy miesiące, błędem jest bowiem ćwiczenie wciąż tego samego. Poważnym problemem jest też przetrenowanie, co często dotyka osoby początkujące. Kończ trening zawsze rozciąganiem mięśni, poza tym nigdy nie ćwicz do upadłego, gdyż przez kolejne dni będziesz poruszał się jak robot, a do tego cały obolały! I na koniec jeszcze dwa częste błędy, które popełniamy trenując na siłowni.

Po pierwsze za mało pijemy wody, a nawet niewielkie odwodnienie przekłada się na wynik treningu. Dlatego starajmy się co 10-15 minut pic kilka łyków wody. Ćwiczenie na czczo bez śniadania to najgorszy pomysł, bowiem twój organizm potrzebuje energii, żeby trenować, a mięśnie budulca. Dlatego dwie godziny przed treningiem powinieneś zjeść dobrą porcję węglowodanów, tak samo jak po treningu. Jeśli spokojnie zapamiętasz powyższe rady, wówczas trening na siłowni będzie nie tylko przyjemny, ale i nad wyraz efektywny, powodzenia!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: