+2
powrót do artykułów

Najefektywniejsze ćwiczenie na nogi

 

Prawie każdy z nas chciałaby mieć zgrabne, ładnie umięśnione nogi, większość w tym celu chodzi na siłownię lub uprawia poranny jogging. Co jednak z tymi, którzy nie przepadają za tymi aktywnościami bądź nie mają tyle czasu, aby biegać czy dojeżdżać do klubu fitness

 

Te właśnie osoby nie muszą się martwić, bowiem ostatnie badania dowiodły, że najintensywniejszym ćwiczeniem na mięśnie nóg są przysiady. A przysiady możemy wykonywać wszędzie: w domu, pracy czy na wakacjach. Oczywiście nie jesteśmy wcale skazani na wykonywane ciągle tych samych prostych przysiadów, gdyż odmian tego ćwiczenia jest całe mnóstwo. A każdy z nich stymuluje włókna mięśniowe w inny sposób, dlatego nieustannie widać efekty. Poza tym monotonne ćwiczenie wciąż tego samego wcale nie wpływa dobrze na mięśnie, gdyż przyzwyczajają się one do jednostajnej aktywności, a wówczas nie ulegają dalszej zmianie.


Dlatego powinniśmy często zmieniać swój plan treningowy odnośnie każdych ćwiczeń. Najskuteczniejsze są oczywiście przysiady z obciążeniem np. sztangą. Pierwszym z nich jest przysiad tylni, który stymuluje głównie mięśnie czterogłowe ud. Sztangę trzymamy za głową wzdłuż ramion, ważne jest, aby środek ciężkości przesunąć delikatnie do przodu, co uchroni nas przed utratą równowagi i upadkiem do tyłu. Kolejny nosi nazwę „Sissy squat” i ma na celu sprawdzenie naszej równowagi, aktywizowanie mięśni brzucha i pośladków. Na początku sztanga znajduje się za naszymi nogami, następnie przysiadając odchylamy lekko tułów do tyłu, jednocześnie unosząc pięty. Przy tej odmianie przysiadu konieczne jest zmniejszenie ciężaru sztangi z uwagi na ucisk na kręgosłup. Poza tym zwracajmy uwagę na kondycję pleców i w razie pojawienia się bólu, natychmiast przerwijmy ćwiczenie. Plecy muszą być absolutnie proste, wówczas unikniemy przykrych konsekwencji.

Na koniec tzw. przysiad cięty, który zmusza do trzymania sztangi nisko za nogami. W momencie podnoszenia powinniśmy wychylić się nieznacznie w tył, aby środek ciężkości przypadł na nasze pięty. Pamiętajmy także o podniesionym podbródku i wzroku wprost przed siebie, co ułatwi nam zachowanie równowagi. Przysiady nie należą do najprostszych ćwiczeń, za to są z pewnością najskuteczniejsze, jeśli chodzi o mięśnie nóg. Jeśli marzysz zatem o pięknie wyrzeźbionych nogach, ćwicz przysiady ze sztangą w domu, powodzenia!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: