+2
powrót do artykułów

Najlepsze ćwiczenia na cellulit

 

Cellulit to zmora każdej kobiety, najczęściej widoczny jest on w takich miejscach jak: pośladki, brzuch i uda. Skuteczna walka, której celem jest pozbycie się pomarańczowej skórki, opiera się wyłącznie na ćwiczeniach.

 

Jeśli nie uprawiamy sportu, a tylko stosujemy dietę i smarujemy się rozmaitymi kosmetykami antycellulitowymi to na pewno się go nie pozbędziemy i nie ma się co łudzić, że będzie inaczej. Ćwiczenia bowiem dają efekty w głębokich warstwach skóry, w miejscach, do których kremy nie potrafią dotrzeć. Najistotniejsza jest aktywność fizyczna, która pobudza układ limfatyczny mięśnie, stymulując produkcję włókien kolagenowych oraz elastyny, co powoduje, że nasze ciało jest jędrniejsze.

Ćwiczenia na cellulit można spokojnie wykonywać w domu, wystarczy dyscyplina, mata do ćwiczeń i pół godziny dziennie. Najlepsze efekty osiąga się przy wykonywaniu ćwiczeń skierowanych na zajęte cellulitem partie ciała: uda, pośladki, biodra, brzuch. Ponadto podczas ćwiczeń nie tylko spalamy tłuszcz, ale także poprawiamy ukrwienie skóry i tym samym ujędrniamy ją.
Oto kilka najskuteczniejszych ćwiczeń na cellulit


1. Aby zadbać o partie ramion, stańmy w lekkim rozkroku. W ręku należy trzymać 0,5 kg ciężarki i zamiennie unosić rękę prawą i lewą przed siebie, całość powtórzyć około 10 razy. Skupiając się na partiach ud, najlepiej położyć się np. na lewym boku, zgiąć lewą nogę, prawą wyprostować, następnie należy powoli unosić prawą nogę i powoli opuszczać.

2. Kolejne ćwiczenie dotyczy partii mięśni brzucha. Pozycją wyjściową jest leżenie na plecach. Nogi są lekko ugięte, stopy rozstawione na szerokości bioder opierają się na ziemi. Skrzyżuj ręce na piersiach, połóż dłonie na barkach. Robiąc wydech unieś głowę i ramiona trochę nad podłogę, utrzymaj napięcie przez kilka sekund i skoncentruj się na swoich mięśniach brzucha. Potem zrób wdech, opuść z powrotem górną część ciała, bez kładzenia głowy na podłogę. Wykonaj kilka powtórzeń.
3. Kładziemy się na brzuchu z rękoma podłożonymi pod głowę. Nogi mamy wyprostowane w stawach biodrowych i kolanowych, następnie staramy się zgiąć jak najdalej nogi w stawach biodrowych, przy wyprostowanych stawach kolanowych. Pozostajemy chwilę w takiej pozycji i opuszczamy nogi.

4. Następnie kładziemy się na plecach, unosimy nogi zgięte w stawach kolanowych i biodrowych i wykonujemy ruchy podobne do jazdy na rowerze. Po chwili unosimy nogi zgięte w stawach biodrowych i wyprostowane w stawach kolanowych i wykonujemy ruchy podobne do pracy nożyc.
Aktywność fizyczna pozwala spalić zbędny tłuszcz, a w jego miejscu pojawią się mięśnie. Im mniej tłuszczu, tym mniejsze prawdopodobieństwo zerwania połączeń międzykomórkowych i przedostania się go pod skórę. Zatem mięśnie stanowią najlepszą ochronę przed cellulitem

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: