+1
powrót do artykułów

Najważniejsze formacje mięśniowe, jak je ćwic

 

Mięśnie sprawiają, że nasze ciało nie tylko lepiej i zdrowiej funkcjonuje, ale także pięknie wygląda. Dlatego większość z nas ćwiczy na siłowni, by wyrzeźbić mięśnie swojego ciała i atrakcyjnie wyglądać. Jakie są najważniejsze formacje mięśniowe w naszym organizmie i jak skutecznie je wyćwiczyć?

 

Pierwszym jest mięsień kapturowy, zwany inaczej mięśniem czworobocznym, który służy utrzymaniu równowagi. Trenowanie go polepsza naszą równowagę, jak również postawę, a najskuteczniejszymi ćwiczeniami są: gorset i unoszenie ramion. Szeroki mięsień grzbietu to największy z naszych mięśni, dzięki któremu plecy zyskują równowagę na odcinku piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa.

W przypadku mężczyzn mięsień ten jest szczególnie interesujący z przyczyn związanych z wyglądem, bowiem dobrze wytrenowany zapewnia utrzymanie korpusu ciała w kształcie litery V. Ćwiczenia dla tej partii to: odciąganie jednorącz, dociąganie, rozciąganie. Kolejny mięsień naramienny uczestniczy w każdym ruchu ramienia, ponadto pięknie się prezentuje. Najlepsze ćwiczenia na jego wyrobienie to: unoszenie w bok, tył, krążenie na zewnątrz.

Mięsień piersiowy większy eliminuje nawyk wadliwej postawy, a u kobiet stanowi dodatkowo podporę dla biustu, ćwiczenia na jego wyrzeźbienie to: motylek wyciskanie na ławeczce, podpór leżąc przodem. Mięśnie brzucha podobnie, jak mięśnie grzbietu stabilizują korpus ciała i napinają kręgosłup, najlepsze ćwiczenia to: wciąganie brzucha, spięcie klasyczne z efektem harmonijki, spięcie odwrócone z przywodzeniem.

Jeśli nie budowaliśmy do tej pory masy mięśniowej trenując, warto zasięgnąć porady u trenera, który dokładnie nam podpowie, jakie mięśnie wymagają u nas treningu i jak je wykonywać.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: