+1
powrót do artykułów

Pierwsze kroki na siłowni

 

Nareszcie postanowiłeś coś ze sobą zrobić i twój wybór padł na ćwiczenia na siłowni. Od czego jednak należy zacząć, aby po pierwsze nie nabawić się kontuzji po drugie nie przeszarżować i po trzecie wykonywać ćwiczenia efektywnie?

Zanim udamy się na siłownię, warto przeczytać poniższe punkty, aby wiedzieć co? Gdzie? I jak? Zaczynamy od znalezienia dobrej siłowni, najlepiej blisko pracy lub domu, dzięki czemu oszczędzimy sobie zbędnego jeżdżenia. Sprawdź ile jest dokładnie w tej siłowni stanowisk do ćwiczeń i czy nie przychodzi tam za dużo ludzi, bowiem stanie w kolejce do sprzętów nie ma sensu. W torbie treningowej powinny się obowiązkowo znaleźć: strój treningowy wykonany z naturalnych materiałów, najlepiej bez szwów napój izotoniczny dzięki któremu na bieżąco będziemy uzupełniać tracone z potem elektrolity oraz ręcznik na siłownię.

Gdy już wybraliśmy siłownię i spakowaliśmy torbę czas udać się na trening. Najpierw obowiązkowo porozmawiaj z trenerem, poproś aby Ci pokazał, jak prawidłowo ćwiczyć na przyrządach, poproś także o opracowanie konkretnego planu treningowego, dzięki któremu będziesz dokładnie wiedział, jakie partie mięśniowe, jak często ćwiczyć. Nie przyzwyczajaj się jednak do jednego planu treningowego. Mięśnie bowiem dużo szybciej rosną, gdy są stymulowane różnorodnymi ćwiczeniami i obciążeniami. Staraj się zatem w każdym miesiącu zmieniać kolejność i sposób wykonywania ćwiczeń. Każdy trening zaczynaj od rozgrzewki która pomoże Ci uniknąć kontuzji i dłużej ćwiczyć bez zmęczenia. W treningu właściwym nigdy nie przesadzaj z obciążeniem.

Na zakończenie każdego treningu nie zapomnij o rozciąganiu mięśni, w ten sposób skutecznie się rozluźnisz, zmniejszysz zakwasy i będziesz szybciej gotowy do następnej wizyty na siłowni. Pamiętaj, aby rozciągnąć wszystkie trenowane partie mięśniowe w danym dniu, rozciągaj je wolno do momentu, gdy poczujesz opór, wówczas wytrzymaj kilka sekund i rozluźnij je. Dzięki tym poradom będziesz skuteczniej trenował, nie nabawisz się kontuzji a poza tym z przyjemnością wrócisz na siłownię po raz kolejny.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: