0
powrót do artykułów

Przed sezonem zimowym

 

Każdy pasjonat sportów zimowych z pewnością narzeka, że i tak jest za mało dni w roku, kiedy można spokojnie pojeździć na nartach czy na desce. Dlatego należy tuż przed sezonem zimowym zadbać skutecznie o formę wykonując odpowiednie ćwiczenia, aby być cały czas w pogotowiu.

 

Wówczas wystarczy że spadnie śnieg, a my bez problemu będziemy mogli szaleć na stoku bez obawy, że następnego dnia będziemy się poruszać niczym robot. Bowiem bez odpowiedniej kondycji szybko stracimy siły i kontrolę nad deską, a tak naprawdę cały dzień na stoku to ciężka praca fizyczna, dlatego koniecznie należy się do niej gruntownie przygotować. Jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać?

Po pierwsze przeskoki z przysiadami, wzmacniają one bowiem mięśnie łydek oraz dwugłowe i czworogłowe ud. Warto również wykonywać przysiady na jednej nodze, dzięki którym wzmocnimy skutecznie mięśnie nóg i poprawimy poczucie równowagi. Kolejne ćwiczenie to popularne nożyce ramionami i nogami w leżeniu przodem. Najlepiej wykonywać trzy serie po 20 razy z 2 minutowymi przerwami. Tak naprawdę snowboard wymaga od nas mocnych ramion i nadgarstków oraz twardego tyłka, bowiem sport ten polega przede wszystkim na upadaniu i wstawaniu.

Aby wzmocnić mięśnie nadgarstka najlepiej wykonywać ćwiczenia ze sztangielką, a jeśli posiadamy taki sprzęt na własność, to wcale nie musimy wychodzić z domu, aby skutecznie zadbać o formę przed sezonem zimowym. Mając bowiem sztangielki, wykonując przysiady i inne wymienione ćwiczenia skutecznie zadbamy o formę i będziemy mogli bez większego wysiłku szaleć na stoku. Pamiętajmy jednak o ćwiczeniu także koordynacji i rozciąganiu, bowiem gdy prowadzimy siedzący tryb życia nasze mięśnie i stawy są nieco zesztywniałe.

Dlatego musimy przed wyjazdem w góry poprawić ruchomość stawów oraz uelastycznić mięśnie i wiązadła, aby nie nabawić się żadnej kontuzji Kiedy znajdziesz się już na stoku, nie pędź od razu na wyciąg, tylko spokojnie zrób małą rozgrzewkę wchodząc na małą górkę i schodząc, a następnie porozciągaj się chwilkę, gdy już poczujesz przyjemne ciepło, czas ruszać na wyciąg, udanej zabawy!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: