+4
powrót do artykułów

Białko i mięśnie

 

Nie każdy z nas ma świadomość, że mięśnie to 90% białka, tymczasem podczas intensywnego treningu mięśnie wykonują pracę i tracą owe białko, organizm dostaje wówczas sygnał do kompensacji białek, czyli rozwoju masy mięśniowej.

 

Dlatego też chcąc nadbudować swoją masę mięśniową, musimy właściwie się odżywiać, a w dniu treningu spożywać większe ilości białka. Do podstawowych produktów zawierających białko należą min.: piersi z kurczaka, indyka, rozmaite ryby, jaja, chude twarogi oraz wołowina. Jeśli nasza dieta będzie bogata w te właśnie produkty, wówczas możemy być pewni, że nadbudujemy swoje mięśnie. Przed samym treningiem należy zjeść dużą porcję węglowodanów złożonych, aby zaopatrzyć organizm w energię. Posiłek po skończonym treningu też powinien być bogaty w węglowodany

Intensywny trening powoduje mikrouszkodzenia włókien mięśniowych, w miejscu owym pojawiają się komórki, które włączają się do tkanki mięśnia i rozpoczynają produkcję białka, które wypełnia rozdarcie. Wówczas przy nadmiernej utracie tkanek organizm zaczyna gromadzić nadmiar elementów, aby go odbudować i wzmocnić, co obserwujemy w przypadku kulturystów. Dlatego po rozpoczęciu treningu nasz organizm musi najpierw przejść przez okres adaptacji, czyli przystosować mięśnie do obciążeń, zatem w pierwszym miesiącu ćwiczeń bardzo rzadko można zaobserwować jakikolwiek przyrost mięśni.

Poza tym nasz trening musi być intensywny, ale przede wszystkim dostosowany do własnych możliwości. Zadbajmy też o sen i wypoczynek, gdyż to właśnie wtedy nasze mięśnie ulegają nadbudowie. Białko i mięśnie to nierozerwalna para, bez jednego nie będzie mowy o nadbudowie drugiego, dlatego oprócz intensywnym treningu, pamiętajmy także o właściwej diecie

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: