+2
powrót do artykułów

Brak rozgrzewki, przyczyna kontuzji

 

Nie każdy z nas zaczyna trening od rozgrzewki wielu uważa, że to stracony czas i od razu przechodzi do treningu właściwego. Tymczasem, jak dowodzą najnowsze badania brak rozgrzewki jest często przyczyną poważnych kontuzji Dlatego każdy trening, nawet lekki powinien być nią poprzedzony. Jak zatem powinna wyglądać rozgrzewka?

 

Po pierwsze należy rozgrzać tę część ciała, która będzie brała najintensywniejszy udział w naszym treningu Rozgrzewka powinna trwać około 5 do 10 minut i obejmować rozmaite ćwiczenia. Najpierw należy zacząć od ćwiczeń krążeniowych ogólnych, jak np. rower stacjonarny, bieżnia stepper gdzie celem jest pobudzenie układu krwionośnego oraz stawów i ścięgien do wytężonej pracy.

Natomiast część druga rozgrzewki ma za zadanie przygotować konkretne mięśnie, stawy i ścięgna do przeciążeń, na jakie będą narażone podczas treningu. I w tym przypadku musimy poprosić o pomoc trenera, który zaproponuje nam konkretne ćwiczenia. Na koniec najważniejsze, a mianowicie rozciąganie mięśni, którego celem jest zwiększenie zakresu ruchomości stawów, wzmocnienie ścięgien oraz lepsze ukrwienie mięśni.

Po zakończeniu rozgrzewki możemy rozpocząć trening właściwy, który jest celem naszej aktywności fizycznej. Warto jednak na początku ostrożne dozować sobie obciążenia, zwłaszcza w pierwszych seriach ćwiczeń na każdą grupę mięśniową Rozgrzewka zajmie nam niewiele czasu, a dzięki niej możemy uniknąć poważnych kontuzji dlatego koniecznie o niej pamiętajmy.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: