+1
powrót do artykułów

Części składowe treningu

 

Aby skutecznie zadbać o swoją formę i zdrowie uprawiamy rozmaite formy aktywności, jedną z nich jest siłownia, zanim jednak udamy się na trening warto wiedzieć, jak powinien on wyglądać, od czego powinniśmy zacząć, a na czym skończyć.

 

Dzięki właściwej budowie treningu nie nabawimy się żadnych kontuzji i nie przetrenujemy naszych mięśni. Najpierw zaczynamy od rozmowy z instruktorem, który objaśni nam reguły panujące w siłowni i opowie o korzystaniu ze sprzętu, po to abyśmy ćwiczyli skutecznie. Dzięki tej wiedzy poczujemy się pewniej, zrozumiemy sens, cel treningu i zapoznamy się ze sprzętem. Nie zapomnijmy także o odpowiednim stroju, obuwiu, poprawnej postawie i technice.

Czas zacząć od rozgrzewki która musi być adekwatna do rodzaju zajęć i rozgrzania mięśni, które będziemy ćwiczyć. W czasie rozgrzewki podnosi się tętno, krew zaczyna szybciej krążyć i wzrasta temperatura ciała. Dzięki temu przygotowujemy organizm do intensywnego wysiłku, minimalizujemy ryzyko kontuzji i poprawiamy elastyczność mięśni. Każdy trening należy rozpoczynać od rozgrzewki bez względu na to, ile czasu mamy i co będziemy ćwiczyć. Następnie dochodzimy do głównej części treningu, w której realizujemy postawione przed nami cele treningowe. Jeśli chcemy podnieść naszą wytrzymałość, wówczas nastawiamy się na trening cardio albo aerobowy, natomiast gdy naszym celem jest nadbudowa mięśni, wykonujemy ćwiczenia siłowe.

Zakończenie treningu to czas, gdy nasz organizm zwalnia obroty, powoli się stabilizuje, tętno się obniża, a oddech uspokaja. Najlepiej wówczas skupić się na głębokim oddychaniu w pozycji stojącej, przy wdechu podnosimy ręce do góry, a przy wydechu opuszczamy je na dół. Co najważniejsze, każdy trening kończymy stretchingiem po to, by się zrelaksować, dać odpocząć mięśniom i poprawić ich elastyczność. Części składowe treningu są stałe i nie podlegają zmianą, chodzi bowiem o nasze zdrowie, dlatego zapamiętajmy je i ćwiczmy zgodnie ze wskazówkami, a nasz trening będzie z pewnością skuteczny i nie nabawimy się żadnych kontuzji

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: