+1
powrót do artykułów

Czy warto intensywnie ćwiczyć?

 

Nie każdego z nas stać na trenera fitness ale mimo to pragniemy zadbać o własną formę i regularnie ćwiczyć na siłowni. Zdarza się jednak, że po roku takich ćwiczeń czujemy się gorzej, gdyż przetrenowaliśmy organizm, albo mamy wrażenie, że mięśnie zamiast się powiększyć dramatycznie zmalały. Co wówczas zrobić? Jak należy ćwiczyć?

 

Intensywność to jedno z kluczowych pojęć przy wysiłku fizycznym, co dokładnie oznacza? Intensywność to dokładnie: ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, wielkość stosowanego ciężaru, długość przerw wypoczynkowych pomiędzy poszczególnymi seriami, ćwiczeniami i treningami, tempo ruchu podczas wykonywania ćwiczeń.

Zanim więc zaplanujemy swój trening, musimy koniecznie uwzględnić zróżnicowanie poziomu intensywności, zarówno na przestrzeni kolejnych tygodni, jak i całego roku. Każdy trener bowiem przyzna, że dużo efektywniejszy i zdrowszy dla organizmu jest trening siłowy ze zmiennym poziomem intensywności, natomiast jednakowy poziom prowadzi do znużenia treningiem i brakiem postępów.

Dlatego ćwicząc na siłowni pamiętajmy, aby po treningu o wysokiej intensywności na daną grupę mięśniową, następny był lżejszy, bowiem zbyt duża ilość treningów lekkich może prowadzić do zastoju w rozwoju umięśnienia, a ciężkich do przetrenowania. Poza tym warto od czasu do czasu skonsultować się ze specjalistą, aby nie zrobić krzywdy własnemu organizmowi, bądź co bądź zależy nam przecież właśnie na jego najlepszej formie.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: