+1
powrót do artykułów

Dieta nadbudowująca tkankę mięśniową

 

W internecie możemy znaleźć tysiące diet, których celem jest nadbudowanie tkanki mięśniowej, tymczasem ważnych jest tak naprawdę kilka złotych zasad oraz sam fakt, co możemy jeść.

 

Są bowiem produkty bogate w białko odpowiedzialne za budowę mięśni i takie właśnie produkty powinny na stałe zagościć w naszej diecie Należą do nich min.: piersi z kurczaka, indyka, rozmaite ryby, jaja, chude twarogi oraz wołowina. Z produktów bogatych w węglowodany można spożywać min.:makarony pełnoziarniste, kaszę gryczaną, brązowy ryż i płatki owsiane.

Natomiast z tłuszczy: oliwę z pestek winogron, tłuste ryby, olej lniany i obowiązkowo oliwę z oliwek. Jeśli nasza dieta będzie bogata w te właśnie produkty, wówczas możemy być pewni, że nadbudujemy swoje mięśnie. Natomiast odnośnie zasad, o których należy pamiętać, oto kilka z nich. Po pierwsze unikajmy kawy, napojów gazowanych, słodyczy i słonych przekąsek, które nie posiadają żadnych wartości odżywczych, za to zapychają nam żołądek. Pijmy przynajmniej 2 litry dziennie wody źródlanej niegazowanej, która pomoże oczyścić nam organizm.

Największą ilość węglowodanów spożywamy rano oraz w posiłkach przed i po treningowych, wieczorem natomiast ilość zjadanych węglowodanów należy zredukować, a ostatni posiłek dnia powinien być wyłącznie białkowy. Przed samym treningiem należy zjeść dużą porcję węglowodanów złożonych, aby zaopatrzyć organizm w energię. Posiłek po skończonym treningu też powinien być bogaty w węglowodany.

Pamiętajmy także o regularnych odstępach czasu pomiędzy posiłkami, nie dłuższych niż 3 godziny. Jeśli zapamiętamy tych kilka zasad, skutecznie i szybko, dzięki zdrowej diecie nadbudujemy mięśnie, a przecież o to nam chodzi.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: