+2
powrót do artykułów

Jak efektywnie ćwiczyć na siłowni?

 

Idąc pierwszy raz na siłownię niewiele wiemy o efektywnym ćwiczeniu, zazwyczaj wydaje się nam, że kilka ćwiczeń wystarczy, aby skutecznie zadbać o dobrą formę naszego organizmu. To niestety nieprawda, dlatego zanim podejmiemy się jakiegokolwiek treningu, musimy pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym nasze ćwiczenia będą po prostu efektywne.

Przed wykonaniem każdego ćwiczenia należy skorzystać z porady instruktora, bowiem błędna technika może być przyczyną wielu kontuzji a wykonywane w ten sposób ćwiczenia są po prostu nieskuteczne. Koniecznie pamiętaj o rozgrzewce dzięki niej unikniesz kontuzji i wpompujesz krew do mięśni i tkanki łącznej.

Zawsze zaczynajmy od ćwiczeń najprostszych dla początkujących, każdy tak zaczynał nawet najwybitniejszy kulturysta. Na samym początku skoncentruj się nad techniką wykonywania ćwiczenia i ją trenuj. Najpierw wykonujemy ćwiczenia na duże grupy mięśniowe np. klatka piersiowa i grzbiet, a w następnej kolejności mniejsze, jak bicepstriceps Podczas odpoczynku między seriami należy rozciągać mięśnie, a nie stać w bezruchu, sam odpoczynek powinien trwać od 45 do 90 sekund, aż poczujemy, że jesteśmy gotowi do następnych ćwiczeń.

Trening na siłowni powinien być zmieniany średnio co trzy miesiące, gdyż mięśnie potrafią się uodparniać, dlatego trzeba wprowadzać zmiany. I na koniec najważniejsze czyli odpoczynek, gdyż mięśnie rosną nie podczas treningu, ale wypoczynku. Średnio mięśnie potrzebują minimum 48 godzin regeneracji po intensywnych ćwiczeniach, dlatego warto ćwiczyć co 2-3 dni. Następnym razem, gdy udamy się na siłownię z pewnością poczujemy, że nasze ćwiczenia przynoszą o wiele lepsze efekty.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: