+3
powrót do artykułów

Jak uniknąć dysproporcji w budowaniu sylwetki

 

Nie ważne czy jesteśmy otyli czy szczupli, ważne aby nasza sylwetka była proporcjonalna, w innym wypadku będziemy wyglądać nie tylko nieestetycznie, ale po prostu śmiesznie. Aby uniknąć dysproporcji w budowaniu sylwetki, wystarczy odpowiednio ćwiczyć.

 

Właściwy trening bowiem oprócz przyrostu mięśni, spowoduje maksymalne rozciągnięcie, co polepszy nasz wygląd. Jeśli chcesz zyskać kilka centymetrów w klatce piersiowej rób rozpiętki w leżeniu, a jeśli chcesz zrzucić trochę centymetrów w biodrach, ćwicz aeroby. Poza tym pamiętajmy, że równomierny rozwój wszystkich mięśni to mniejsze ryzyko jakichkolwiek kontuzji Wszystkie mięśnie są równie istotne, gdyż sylwetka musi być harmonijna z mocnymi fundamentami w postaci właściwie zbudowanych mięśni nóg.

Aby skutecznie zachować proporcje budując swoją sylwetkę, należy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze zasada priorytetu mięśniowego, czyli najpierw trenujemy mięśnie najsłabsze, a następnie te najsilniejsze. Na początku treningu masz bowiem najwięcej siły i jesteś bardziej skoncentrowany, wówczas najbardziej efektywnie ćwiczysz te mięśnie, które naprawdę tego potrzebują. Druga zasada dotyczy częstotliwości ćwiczeń i zakłada, że każda grupa mięśniowa powinna być trenowana nie częściej niż 2 razy w tygodniu.

Nie każdy bowiem wie, że mięśnie nadbudowują się w czasie odpoczynku, a nie wysiłku fizycznego. Ostatnia zasada dotyczy budowania masy mięśniowej, najszybciej bowiem wyeliminujemy dysproporcje ćwicząc na dużych ciężarach. Dlatego ostatnie powtórzenie powinniśmy robić z większym ciężarem. Oprócz wyżej wspomnianych wskazówek nie zapominaj także o rozgrzewce dzięki której unikniesz niepotrzebnych kontuzji uzupełnianiu płynów na bieżąco np. napojem izotonicznym i właściwej diecie Ta ostatnia powinna być obfita w białko, które jest podstawowym budulcem mięśni.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: