0
powrót do artykułów

W jaki sposób mięśnie się odbudowują? cz.2

 

W poprzednim artykule omówiona została budowa mięśni i okres adaptacji po rozpoczęciu treningu siłowego. Po owym okresie adaptacji, który twa zazwyczaj pięć tygodni ćwiczeń, obserwujemy pierwsze oznaki wzrostu mięśni.

 

Dlatego nie powinniśmy się łudzić, że kilka wizyt w siłowni wystarczy, aby przypominać kulturystę. Tak naprawdę to ciężka praca, a efekty widać dopiero po kilku tygodniach ciężkich ćwiczeń i stosowania właściwej diety Warto jednak wiedzieć, że do głównym czynników pobudzających mięśnie do wzrostu należą min.: praca metaboliczna, czas regeneracji, dostępność białek budulcowych w diecie oraz właściwe obciążenie fizyczne, czyli ćwiczenia na siłowni. Czego natomiast warto unikać, gdy dbamy o nadbudowanie tkanki mięśniowej?

Po pierwsze należy nie dopuścić do przetrenowania, wówczas dochodzi do znacznej utraty elementów białkowych, a komórka nie jest już w stanie niczego naprawić. Zniszczoną komórkę zastępuje komórka dojrzewająca w wyniku podziału redukcyjnego komórki macierzystej. Zatem nasz trening powinien być intensywny, ale przede wszystkim dostosowany do własnych możliwości.

Poza tym należy dbać o sen i wypoczynek, gdyż to właśnie wtedy nasze mięśnie ulegają nadbudowie, nie ma zatem sensu nawiedzać siłowni co dzień, gdyż wcale dzięki temu nasze mięśnie nie będą szybciej rosły, wręcz przeciwnie doprowadzimy do ich zniszczenia. Zanim więc rozpoczniemy trening, skonsultujmy się z trenerem i opracujmy dokładny plan treningowy aby jak najskuteczniej osiągnąć wymarzony cel.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: