+1
powrót do artykułów

Wypoczynek a trening

 

Dbanie o własny organizm to jedno z ważniejszych zadań w naszym życiu, chociaż nie każdy z nas sobie zdaje z tego sprawę i co gorsza nie każdy dba o swój organizm. Najczęściej zaczynamy się sobie przyglądać, gdy coś zaczyna nam dolegać i poważnie chorujemy.

 

Wówczas okazuje się, że prowadzimy niezdrowy styl życia, źle się odżywiamy, za mało śpimy, za dużo pracujemy i nie uprawiamy żadnego sportu. Dopiero wtedy „idziemy po rozum do głowy” i zaczynamy prowadzić zdrowy styl życia. Chodzimy kilka razy w tygodniu na siłownię czy uprawiamy innego rodzaju wysiłek fizyczny, dbamy o dietę i staramy się mniej pracować.

Wielu z nas pragnie oprócz lepszej kondycji, nabrać także trochę mięśni, co jest oczywiste zwłaszcza w przypadku mężczyzn. Jak zatem szybko nabrać mięśni, bez negatywnych konsekwencji dla naszego zdrowia? Po pierwsze należy sobie uzmysłowić, że jednym z ważniejszych czynników decydujących o przyroście masy mięśniowej jest nic innego, jak wypoczynek. Mięśnie rosną właśnie podczas odpoczynku i bez stworzenia im odpowiednich do tego warunków, nie można liczyć na ich rozwój. Dlatego poza dobrze skomponowanym treningiem oraz odpowiednią dietą, pamiętajmy o wypoczynku, który powinien być adekwatny do wykonanego wysiłku treningowego na siłowni.

Ponadto warto także wspomagać proces regeneracji stosując odnowę biologiczną w postaci sauny czy masażu. I na koniec nie zapominajmy, że właściwa dieta musi być dobrana pod kątem wykonywanych treningów i celów postawionych sobie w planie treningowym a dodatkowo winna być wspomagana odpowiednimi suplementami Tylko wówczas stosując wyżej wspomniane rady, możemy być pewni, że nasz wysiłek fizyczny na siłowni przełoży się na przyrost masy mięśniowej, dlatego pamiętajmy o wypoczynku!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: