+5
powrót do artykułów

Zadbaj o swoje bicepsy

 

Mięśnie dwugłowe ramienia, czyli popularnie mówiąc bicepsy są zbudowane z szybko i wolno kurczących się włókien mięśniowych. Jeśli chcesz rozbudować swoje bicepsy musisz angażować oba rodzaje włókien do ciężkiej pracy.

 

Jeśli chcesz trenować włókna szybko kurczące się, powinieneś podnosić duże ciężary przy niewielkiej ilości powtórzeń. Natomiast włókna wolno kurczące się pracują najintensywniej, gdy podnosisz małe ciężary, ale wykonujesz dużą ilość powtórzeń Bicepsy to mięśnie, które są wyznacznikiem siły, dlatego przykładamy ogromną uwagę do treningu tych partii mięśni. Co ciekawe niewielu wie, że objętość górnej części ręki jest głównie zasługą tricepsów, które są większymi mięśniami.

Przykładem ćwiczeń na bicepsy są: unoszenie przedramion w leżeniu tyłem na ławce skośnej, unoszenie przedramion w leżeniu przodem na ławce skośnej i unoszenie przedramion w pozycji siedzącej. Jeśli będziesz wykonywał te ćwiczenia dwa razy w tygodniu przez miesiąc, wówczas zobaczysz efekty, twoje bicepsy będą dużo większe i będziesz z nich naprawdę zadowolony. Ćwicząc bicepsy trzeba pamiętać o odpowiednim doborze ciężarów, ruch powinien być płynny, ale niezbyt szybki. Poza tym gdy dysponujesz większą siłą, możesz trenować swoje bicepsy z coraz większymi ciężarami, a to powoduje szybszy przyrost mięśni.

Poza tym efektywność twojego treningu bicepsów zwiększą różne rodzaje chwytów. Niekiedy zdarza się, że twoje możliwości są ograniczane np. przez siłę uchwytu, za którą odpowiadają palce i przedramiona. Wówczas wystarczy wykorzystać specjalne rękawiczki na siłownię, dzięki którym problem zostanie zniwelowany. Ćwicząc bicepsy i pozostałe mięśnie na siłowni, nie zapominaj o nawadnianiu organizmu.

Woda mineralna i napoje izotoniczne obniżają temperaturę ciała i wyrównują poziom elektrolitów, które tracimy wraz z potem. Tak naprawdę każda grupa mięśniowa powinna być trenowana równomiernie, gdyż niesymetryczne ciało wygląda nie tylko nieestetycznie, ale bardzo komicznie.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: