+4
powrót do artykułów

Zbuduj sobie szerokie plecy!

 

Dobrze wyglądająca sylwetka to przede wszystkim właściwe proporcje mięśni, które łatwo zachwiać zwłaszcza, gdy trenujesz wyłącznie to, co widzisz. Szeroki plecy to z pewnością marzenie każdego mężczyzny, dlatego należy o nie skutecznie zadbać właściwie ćwicząc. Co nam naprawdę dają dobrze rozbudowane mięśnie pleców?

 

Po pierwsze więcej siły, łatwiej się wspinamy po skałkach, szybciej pływamy kraulem i więcej razy możemy się podciągać. Po drugie mięśnie pleców dają dodatkową moc twoim ciosom, kiedy boksujesz, wówczas siła mięśni grzbietu może zadecydować o położeniu przeciwnika na deski. Na koniec należy pamiętać, że trenując mięśnie pleców i klatki piersiowej unikasz zachwiania równowagi pomiędzy przednią i tylną częścią tułowia, dzięki czemu zachowujesz prawidłową i wyprostowaną postawę. Plecy mają tak naprawdę największą powierzchnię ze wszystkich grup mięśniowych, jak najlepiej je ćwiczyć?

Najskuteczniejszym ćwiczeniem jest przyciąganie linki wyciągu górnego siedząc, dzięki temu poddajesz plecy maksymalnym obciążeniom i trenujesz dokładnie te mięśnie, na których ci zależy. Najpierw złap wyciąg nachwytem trzymając dłonie rozstawione nieco szerzej niż barki, następnie siądź na ławce tak, aby plecy i głowa były prosto i przyciągnij uchwyt do klatki piersiowej. Kontroluj tempo powrotu drążka do punktu wyjściowego, nie blokując rąk w stawie łokciowym.

Pamiętaj koniecznie o zmianach szerokości uchwytu po każdej serii, dzięki temu będziesz za każdym razem poddawał plecy nowym wyzwaniom. Pracuj także łopatkami, gdyż ten ruch włączy do pracy dodatkowe włókna mięśniowe. Szerokie, umięśnione plecy to marzenie każdego mężczyzny, który pragnie uchodzić za „szerokiego w barach”, aby zbliżyć się do tego ideału wystarczy regularnie ćwiczyć na wyciągu, a już po kilku tygodniach zobaczymy efekty.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (1)

  • Michalo17*

    2017-09-27 22:15:28

      +1
    Polecam tą stronę do układania diety :) http://allsh.net/SocZK

TWÓJ KOMENTARZ: