+6
powrót do artykułów

ABC zdrowego odżywiania

 

Szczupła sylwetka, jędrna skóra i niespożyta energia to marzenie niemal każdego człowieka. Dlatego chodzimy na siłownię, uprawiamy rozmaite sporty i przestrzegamy dietę, wszystko po to, aby być zdrowym, atrakcyjnym i dożyć sędziwej starości.

 

Ostatnie badania dowiodły, że największy wpływ na nasze zdrowie oprócz wysiłku fizycznego ma odżywianie. Wystarczy przestrzegać pewnych zasad i zwracać uwagę na to co i kiedy wkładamy do ust, aby zachować zdrowie. ABC zdrowego żywienia to zatem porady dla tych, którzy nie przepadają za restrykcyjnymi dietami. Po pierwsze musimy pić przynajmniej 1,5 litra dziennie i to nie żadnych soków ani coca coli, ale wody mineralnej bądź herbaty zielonej.

Człowiek składa się przede wszystkim z wody, dlatego powinniśmy dostarczać jej naszemu organizmowi jak najwięcej po to, aby mógł on oczyszczać się z toksyn i prawidłowo regulować przemianę materii. Jeśli ktoś do tej pory pił stosunkowo mało będzie to dla niego nie lada wyzwanie, które z pewnością się opłaci. Po drugie dbanie o zdrowie wcale nie oznacza diety pozbawionej słodyczy, wystarczy tylko jadać je w ograniczonych ilościach, od czasu do czasu. Wyznaczmy sobie jeden dzień w tygodniu, kiedy będziemy jedli rozmaite słodkości, na jakie tylko będziemy mieli ochotę. Zasada trzecia dotyczy spożywania dużej ilości warzyw, które nie tylko zawierają potrzebne nam witaminy, ale także błonnik, który reguluje pracę układu trawienia i tym samym przyspiesza nasz metabolizm Od tej pory pamiętajmy, aby każdy posiłek zawierał jakieś warzywo, na śniadanie jajecznica z pomidorami, na drugie śniadanie kanapka z sałatą, pomidorem i zielonym ogórkiem, na obiad ryba z brokułami, na podwieczorek koktajl z buraków, a na kolacje twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiem i pietruszką.

Posiłki z warzywami nie tylko urozmaicą nasze posiłki, ale także dzięki nim będą one bardziej kolorowe i tym samym apetyczne. I na koniec ostatnia zasada: przynajmniej pięć posiłków dziennie, musimy jadać często a mało, wówczas nasz organizm nie będzie miał potrzeby gromadzenia tłuszczu za zapas. Regularne posiłki przyspieszą naszą przemianę materii, poza tym pożegnamy się z uczuciem głodu i nadmiernej sytości z przejedzenia. Lekarze i naukowcy dowiedli już bowiem wielokrotnie, że lepiej jeść często i mało, niż dużo i rzadko. ABC zdrowego żywienia to kilka porad, dzięki którym unikniesz restrykcyjnych diet i zapewnisz sobie zdrowie, zatem do dzieła!

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: