+4
powrót do artykułów

Cała prawda o błonniku

 

Jednym z najpopularniejszych suplementów diety spożywanych przez osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy, jest błonnik. Czy naprawdę pomaga on nam schudnąć? Czy może jego celem jest zgoła coś innego?

 

Poznajmy zatem całą prawdę o błonniku. To jadalna część owoców, warzyw i zbóż, która ma niezwykle korzystny wpływ na nasz organizm, chociaż nie poddaje się trawieniu. Co ważne istnieją dwa rodzaje błonnika: rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Błonnik rozpuszczalny to taki, który rozpuszcza się w wodzie, jego główna zaletą jest obniżanie cholesterolu co jednocześnie kwalifikuje go jako naturalny lek na cholesterol

Natomiast nierozpuszczalny błonnik jest ważnym czynnikiem zapobiega
jącym zaparciom, gdyż przyspiesza przesuwanie się treści pokarmowej w jelitach, pomaga także w zapobieganiu nowotworom jelita grubego i wzdęciom. Nie każdy wie, że gdy organizm nie otrzyma wystarczającej ilości błonnika kwasy tłuszczowe wędrujące przewodem pokarmowym mogą się rozkładać. W wyniku czego powstanie cholesterol który ponownie zostanie zaabsorbowany do krwi. Dlatego według standardów żywienia powinniśmy dostarczać codziennie naszemu organizmowi 30 gramów błonnika pokarmowego.

Ponadto błonnik wspomaga perystaltykę jelit, pomaga obniżyć poziom cholesterolu i glukozy we krwi, redukuje ciśnienie tętnicze, łagodzi stany zapalne i usuwa z organizmu różne toksyny. Dzięki temu przyczynia się do spadku ryzyka chorób układu krążenia, cukrzycy otyłości a nawet nowotworów. Brokuły to jedno z wielu warzyw zawierających błonnik, dlatego warto stosunkowo często gotować np. zupę brokułową. Brokuły bowiem pod względem zawartości witaminy C przewyższają owoce cytrusowe, 100g dostarcza 26 kcal, znaczne ilości witamin: A, B1, B2, C, PP, są też zasobne w składniki mineralne: potas, siarkę, fosfor, wapń, magnez, żelazo i najważniejsze zawierają cenny błonnik.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: