+4
powrót do artykułów

Czy warto pić alkohol trenując? cz.2

 

Alkohol szkodzi zdrowiu o czym wie każdy z nas, jednak mimo to sięgamy po niego coraz częściej. Dlatego poważnie się zastanów, zanim urządzisz kolejną alkoholową imprezę, zwłaszcza gdy jesteś na etapie budowania mięśni.

 

Niezwykle ważny dla budowy mięśni jest także hormon wzrostu, który stymuluje wzrost komórek i ich rozwój. Jeśli poziom owego hormonu jest za niski, nie uda się osiągnąć takiej masy mięśniowej, jak przy prawidłowym jego poziomie. Co ciekawe produkowany on jest podczas pierwszych godzin snu, a wskutek spożycia alkoholu naturalny rytm zostaje zaburzony, co spowolnienia proces produkcji nawet do 70%. Kolejna przyczyna, dla której nie warto się upijać dotyczy wpływu alkoholu na testosteron wykorzystywany również w procesie budowy mięśni.

Gdy pijemy w wątrobie powstają toksyczne substancje, które skutecznie zmniejszają stężenie testosteronu co powoduje spadek masy mięśniowej i pogorszenie jej jakości. Na koniec kwestia odwodnienia, gdyż alkohol działa moczopędnie. Należy więc dbać o właściwe uzupełnienie płynów i elektrolitów, w przeciwnym razie przysporzymy naszemu organizmowi wielu problemów tj.: uczucie zmęczenia, pogorszenie sprawności fizycznej, zaburzenie zdolności komórek mięśniowych do produkcji ATP, czyli podstawowego źródła energii mięśniowej.

Alkohol i trening to koszmarne połączenie, gdyż efekty naszej ciężkiej pracy na siłowni są niszczone, a zamiast budować mięśnie obrastamy dodatkowym tłuszczem i pogarszamy swój stan zdrowia. Dlatego należy wybrać: przyrost masy mięśniowej i zdrowie lub regularne imprezy do rana.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: