+2
powrót do artykułów

Greckie zdrowie

 

Grecy słyną z wyśmienitego zdrowia, gdyż ich kuchnia bogata jest w zdrowe produkty. Przed nami zima i sezon grypowy, może zatem warto poszukać i wypróbować dań greckich, które zadbają o kondycje naszego organizmu?

 

Kuchnia grecka jest nie tylko zdrowa, ale również uważana za jedną z najsmaczniejszych kuchni świata, dzięki różnorodności warzyw, owoców oraz ziół rosnących w nasłonecznionym terenie. Kuchnie tę cechuje min.: stosowaniem czosnku, oliwy z oliwek, liści winorośli, dużej ilości pomidorów, papryki, świeżych ziół, jak również ryb i owoców morza. Ponadto większość dań zawiera oliwę z oliwek, która posiada dużo wartości odżywczych i pomaga utrzymać w dobrej kondycji układ krwionośny i mózg.

Zdrowotne właściwości oliwy znane są już od starożytności, jej najważniejszą zaletą jest wysoka zawartość wielonienasyconych kwasów, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu LDL we krwi. Oliwa z oliwek zawiera także kwasy tłuszczowe z rodziny omega-6, które są składnikiem wszystkich błon komórkowych. Ponadto jest ona także źródłem witaminy E, silnego antyoksydantu, który opóźnia procesy starzenia oraz chroni nas przed nowotworami. Zatem jej regularne spożywanie obniża ciśnienie krwi, wzmacnia system odpornościowy, jak również zapobiega kamicy żółciowej Poza tym Grecy nie wyobrażają sobie swojej kuchni bez ziół, które nadają potrawom specyficzny smak, dzięki czemu są rozpoznawalne w każdym zakątku Świata. Dania kuchni greckiej są zdrowe i lekkostrawne, a główny posiłek składa się z jednego dania głównego oraz kilku rodzajów sałat, serów, oliwek oraz dodatków takich jak wino i chleb.

Dla Greków każdy posiłek to powód do radości i świętowania, dlatego uwielbiają jeść zwłaszcza w rodzinnym i przyjacielskim gronie. Kuchnia grecka obfituje bowiem w dania bogate w witaminy i błonnik, który reguluje pracę jelit. Ponadto zawiera dużo ryb i owoców morza, które to są doskonałym sposobem na utrzymanie szczupłej sylwetki i zdrowia. Kuchnia grecka zaskakuje różnorodnością, z jednej strony ryby i sałatki, a z drugiej musaka czy souvlaki, dlatego chcąc zachować zdrowie, jak najczęściej kosztujmy dania greckie.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: