+1
powrót do artykułów

Jak chronić kręgosłup w czasie ćwiczeń?

 

Ryzyko wystąpienia kontuzji pleców wzrasta wraz ze złym wykonywaniem konkretnych ćwiczeń, zwłaszcza martwego ciągu.

 

Martwy ciąg to jedno z niewielu ćwiczeń budujące niemal całą sylwetkę, jeśli jednak wykonujemy je źle, możemy nie tylko nabawić się bólu pleców, ale także poważnie uszkodzić sobie kręgosłup. Jak zatem chronić nasz kręgosłup wykonując tego rodzaju ćwiczenia?

Po pierwsze należy pamiętać o prostych plecach, aby je utrzymać należy wypchnąć biodra do tyłu. Wykonując martwy ciąg angażujemy cały korpus, dlatego powinniśmy dużo wcześniej wzmocnić mięśnie brzucha i dół pleców. Następnie zwróć uwagę na blokowanie barków, należy je ściągnąć i lekko opuścić. Sama obręcz barkowa i ramiona nie powinny angażować się w ruch podczas martwego ciągu, a jedynie być dźwignią wspomagająca pozostałe grupy mięśniowe.

Na koniec nie zapominajmy o napiętych pośladkach, które powodują zablokowanie kręgosłupa na odcinku między kością krzyżową, a lędźwiową. Pamiętaj, że zaokrąglone plecy, luźne barki i zbyt mocny wyprost przy martwym ciągu to najlepsza droga do kontuzji kręgosłupa. Nogi muszą być zawsze minimalnie ugięte w kolanach, a biodra wygięte do tyłu, tylko wówczas minimalizujesz ryzyko uszkodzenia pleców. Na koniec ciekawostka, pierwsze określenie martwy ciąg pochodzi z XIX wieku, już kowboje wiedzieli, że to najlepsze ćwiczenie na zbudowanie całej sylwetki.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: