+4
powrót do artykułów

Jak dobrze ułożyć swoją dietę?

 

Nie wystarczy dobrze zjeść, aby zadbać o własne zdrowie, bowiem nasza dieta powinna być właściwie zbilansowana i zawierać dokładnie to, czego potrzebuje nasz organizm. Nie każdy z nas jest jednak dietetykiem, jak poradzić sobie w takiej sytuacji?

Wystarczy znajomość kilku zasad, aby samemu skomponować dobrze zbilansowaną dietę, oto kilka z nich. Po pierwsze powinniśmy jeść w stałych odstępach czasu przynajmniej pięć posiłków dziennie. Białko to jeden z podstawowych elementów naszej diety jego stałe dostarczanie jest niezwykle ważne, gdyż nasz organizm nie potrafi go syntezować. Źródłami białka są np.: jajka, mięso zwłaszcza drobiowe, które zawiera sporą ilość białka, a niewielką tłuszczu.

Ryby to kolejny element naszej diety które oprócz białka zawierają także kwasy tłuszczowe omega 3, które min. skutecznie zadbają o nasz układ krwionośny. Tłuszcze są również bardzo ważne dla naszego organizmu, są min. źródłem energii, utrzymują w odpowiednim stanie nasz układ sercowo-naczyniowy i hormonalny. Najlepszymi źródłami tłuszczy są: ryby morskie, tran, orzechy i oliwa z oliwek. Następny element składowy naszej diety to węglowodany które są głównym źródłem energii, znajdziemy je min. w: brązowym ryżu, kaszach, ciemnych makaronach, miodzie, razowym pieczywie i owocach. Warzywa to stały dodatek do każdego posiłku, zawierają one mnóstwo witamin błonnika i utrzymują równowagę kwasowo-zasadową.

Właściwie zbilansowana dieta ma za zadanie dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników odżywczych i witamin. Dlatego tak ważne jest wybieranie w ciągu dnia produktów pokarmowych ze wszystkich grup: węglowodanów, owoców, warzywa, mleka i jego przetworów, mięsa, ryb i produktów zawierających cukry. Warto też pamiętać, że każde warzywo i owoc kryje w sobie olbrzymie bogactwo witamin i składników odżywczych, które doskonale wzmacniają nasz organizm, sprawiając, że jesteśmy pełni energii.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: