0
powrót do artykułów

Otyłość u mężczyzn, a otyłość u kobiet

 

Według ostatnich badań prawie połowa naszego społeczeństwa ma problem z otyłością. Nasz styl życia to główny powód tego stanu rzeczy, gdyż jemy niezdrowo i szybko, śpimy za mało i prawie w ogóle się nie ruszamy.

 

Ponadto większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że niedyspozycje zdrowotne tj.: bóle kręgosłupa, bóle głowy, stawów czy problemy z zasypianiem to właśnie skutki otyłości i niezdrowej diety Jakie są typy otyłości? Z otyłością uogólnioną mamy do czynienia wówczas, gdy tkanka tłuszczowa rozmieszczona jest równomiernie w obrębie całego ciała. Ten rodzaj otyłości występuje zazwyczaj u osób, u których problemy z utrzymaniem wagi rozpoczęły się już w dzieciństwie.

Kolejna otyłość brzuszna lub potocznie zwana „jabłkiem” dotyczy znacznie częściej mężczyzn i zajmuje głównie górne partie ciała, takie jak ramiona, kark i brzuch. Niestety jest ona przyczyną groźnych konsekwencji zdrowotnych, gdyż tłuszcz gromadzi się wokół ważnych narządów, powodując uniesienie przepony i otłuszczenie serca, ponadto pogarsza się wydolność wysiłkowa chorego oraz wentylacja płuc. Przy tego rodzaju otyłości występuje także duże ryzyko pojawienia się chorób towarzyszących tj.: zaburzenia metaboliczne prowadzące do cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, choroby wieńcowej, miażdżycy i innych chorób układu krążenia.

Tymczasem u kobiet ryzyko wystąpienia otyłości brzusznej zwiększa się w okresie po-menopauzalnym i jest związane z ustaniem produkcji żeńskich hormonów płciowych. Ważne aby wiedzieć, że otyłość brzuszna u mężczyzn występuje, gdy obwód pasa przekracza 102 cm, natomiast u kobiet powyżej 88 cm. Przyczyny otyłości typu „jabłko” mogą mieć podłoże genetyczne, hormonalne , a nawet psychiczne, najczęściej jednak dotyczą wspomnianego powyżej złego stylu życia, czyli: niewłaściwego odżywiania, braku sportu i nadużywania alkoholu. Ostatni rodzaj otyłości to typ „gruszka”, czyli pośladkowo-udowa, gdzie tkanka tłuszczowa odkłada się głównie na biodrach, udach, pośladkach i najczęściej występuje u kobiet.


Aby szybko i skutecznie pozbyć się nadmiaru kilogramów, należy koniecznie uwzględnić rodzaj otyłości jak również oprócz dobrze zbilansowanej diety uprawiać regularnie jakikolwiek wysiłek, przynajmniej dwa razy w tygodniu.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: