+2
powrót do artykułów

Przykazania żywieniowe

 

Przykazania żywieniowe to wskazówki dietetyczne, dzięki którym bez zbędnego liczenia kalorii zmienimy nasze nawyki żywieniowe. Poprzez odpowiednią dietę, trening i regenerację doprowadzimy nasz organizm do idealnej formy, wystarczy tylko trochę silnej woli i dyscypliny, aby tego dokonać.

 

Po pierwsze należy spożywać posiłki w równych odstępach czasowych, nie dłuższych niż 3 godziny, co nam daje około 5 posiłków dziennie. Należy dbać o to, aby każdy posiłek za wyjątkiem posiłków około treningowych składał się z naturalnego, nieprzetworzonego pożywienia. Większe ilości węglowodanów spożywamy tylko w okolicach treningowych, posiłki te powinny być ubogie w tłuszcz.

W posiłkach poza treningowym spożywamy węglowodany o jak najniższym I/G pochodzące z warzyw i owoców, natomiast posiłki około treningowe powinny zawierać węglowodany o wyższym I/G. Należy pamiętać, aby posiłek przed treningowy był bogaty w łatwo przyswajalne białko. Ważne też, aby 25-35% spożywanych kalorii w diecie pochodziło z tłuszczy z podziałem na : 1/3 z tłuszczy nasyconych, 1/3 z tłuszczy jednonienasyconych, a 1/3 z tłuszczy wielonienasyconych.

Poza tym należy pić przede wszystkim wodę mineralną niegazowaną oraz zieloną herbatę, a unikać soków, napoi gazowanych i wysokoenergetycznych. Dzięki tak zbilansowanej diecie szybko przywrócimy naszemu organizmowi równowagę.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: