+2
powrót do artykułów

Właściwa postawa

 

Najważniejszą rzeczą w odniesieniu do wszystkich ćwiczeń, jak również dnia codziennego jest świadome przyjęcie właściwej postawy. Z reguły prowadzimy siedzący tryb życia, mało się ruszamy, a nasze plecy wyginają się niczym znak zapytania.

 

Taka niewłaściwa postawa przyczynia się do zbędnych strat energii, obciąża kręgosłup i mięśnie. W rezultacie wyglądamy na grubszych, bardziej ociężałych i pozbawionych wigoru, poza tym możemy nabawić się bólu pleców, karku i głowy. Dlatego należy jak najszybciej wyćwiczyć właściwą postawę, od czego należy zacząć?

W utrzymaniu właściwej postawy kluczową rolę odgrywają kręgosłup i mięśnie brzucha. I to właśnie te partie należy wzmocnić w pierwszym rzędzie, dzięki temu będziemy nie tylko korzystniej wyglądać i się czuć, ale wyeliminujemy bóle kręgosłupa, karku i głowy. Dobrze wytrenowane mięśnie brzucha nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale wspierają plecy, podtrzymują organy wewnętrzne i stymulują trawienie. Właściwa postawa polega na zrównoważonej postawie, gdzie ciężar ciała rozłożony jest równomiernie na obie stopy, a biodra, kolana i kostki ustawione są w jednej linii.

Głowa pozostawiona jest w spoczynku między ramionami, podbródka nie wolno wysuwać do przodu, ręce muszą być spuszczone i ściągnięte do tyłu, brzuch wciągnięty, a tułów wyprostowany. Należy unikać stania ze zbytnio wyprostowanymi kolanami, co może spowodować blokowanie stawów kolanowych. Drugi błąd, którego należy unikać to pozycja asymetryczna, w której ciężar ciała przesuwa się na jedną stronę, osłabiając kości i stawy poprzez nieproporcjonalne obciążenie.

Nie zaniedbujmy nawyku prawidłowej postawy, ponieważ właściwa postawa ciała powinna zapewnić optymalne warunki pracy narządów wewnętrznych, dlatego pamiętajmy o konieczności szanowania kręgosłupa w życiu codziennym i regularnych ćwiczeniach.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: