+3
powrót do artykułów

Zdrowe sałatki owocowe

 

Jedząc rozmaite sałatki owocowe dostarczamy do naszego organizmu błonnik, który jest odpowiedzialny za zapobieganie zaparciom, ponadto obniża poziom cholesterolu Bardzo dobrym źródłem błonnika są wszystkie owoce.

 

Pamiętajmy jednak, aby dokładnie je myć, gdyż skórki wielu z nich pokryte są środkami przeciwgrzybiczymi, które zapobiegają rozwojowi pleśni. Soczyste pomarańcze pochodzą z Dalekiego Wschodu i można je kupić przez cały rok, większość z nas kojarzy pomarańcze z dużą dawką witaminy C i nic dziwnego, gdyż duża pomarańcza dostarcza więcej tej witaminy niż dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej.

A witamina ta odgrywa zasadniczą rolę w podtrzymywaniu sił obronnych organizmu w walce z infekcjami bakteryjnymi. Natomiast grejpfruty słyną z właściwości „spalania” tłuszczy, dlatego są częstym składnikiem diet odchudzających, są bowiem niskokaloryczne i niskotłuszczowe. Możemy wybierać spośród dwóch odmian tego owocu: żółtej idealnej na sok i różowej, która jest na tyle słodka, że można ją jeść bez cukru. Popularne w naszym kraju jabłka pomagają w leczeniu biegunek, jak również zawierają witaminę C, która wzmacnia układ immunologiczny. Są one niskokaloryczne i zawierają fruktozę, która podlega powolnej przemianie w organizmie i w ten sposób zapobiega szybkiemu wzrostowi poziomu cukru we krwi.

Tymczasem owoc mango jest bogatym źródłem beta-karotenu i witaminy C. Poza tym miąższ tego owocu jest łatwo trawiony, a zawarty w nim beta-karoten wchłaniany przez organizm, który przetwarza go w witaminę A. Z kolei jagody mają właściwości typowe dla przeciwutleniaczy, zapobiegają więc chorobom zwyrodnieniowym i mięśnia serca. Borówka amerykańska działa skuteczniej w profilaktyce chorób nowotworowych, a jagoda ma silniejsze właściwości bakteriobójcze i przeciwwirusowe, ponieważ zawiera więcej garbników. Sałatki owocowe możemy jeść przez cały rok, gdyż w sklepach mamy ogromny wybór różnego rodzaju owoców rodzimych, jak i importowanych. Poza tym sałatki owocowe dostarczają nam nie tylko witamin i mikroelementów, ale również gaszą pragnienie i wpływają na polepszenie nastroju.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: