+2
powrót do artykułów

Zdrowe żywienie dzieci

 

Przygotowanie posiłków dla siebie i najbliższych to nie tylko najstarsza tradycja, ale także wyraz naszego stosunku do zdrowia i produktów, które spożywamy. Nie od dziś bowiem wiemy, że jest ścisły związek pomiędzy naszym zdrowiem, a tym co jemy.

 

Dlatego posiłki dla niemowląt i małych dzieci są tak istotne w pierwszych latach ich życia, gdyż warunkują budowę układu immunologicznego i całego organizmu. Rzadko słyszymy o dietach dla dzieci, raczej mówimy o zdrowym żywieniu naszych pociech, na czym powinno ono zatem polegać? Jedne produkty uznawane są za szkodliwe i w związku z tym należy ich unikać np. cukier. Natomiast o innych wiadomo, że są zdrowe, zaleca się więc ich spożywanie w dużych ilościach np. warzywa, owoce i ryby. Zasady te obowiązują także dorosłych, czym zatem różni się zdrowe żywienie dzieci od osób dorosłych?

Po pierwsze powinniśmy karmić dziecko piersią przynajmniej do szóstego miesiąca, oczywiście jeśli jest to możliwe. Dzieciom należy podawać rozmaite zboża i warzywa wyłącznie w formie gotowanej. Nie należy podawać surowych produktów, w tym owoców zwłaszcza tropikalnych. Nie wolno także podawać dzieciom przynajmniej do drugiego roku życia produktów wysoko przetworzonych, jak również tłustych i przesłodzonych. Dzieci szybko rosną, potrzebują zatem białka zawartego min. w białym mięsie, jajkach i rybach. Zdrowa dieta dla najmłodszych zakłada również regularne posiłki o stałych porach, stosowanie produktów ekologicznych, picie herbatek ziołowych np. z koprem włoskim, rumiankiem lub miętą, gotowanie zamiast smażenia i jedzenia surowych produktów.

Pierwsze dwa lata to okres, kiedy u dziecka wykształca się odporność, dlatego powinniśmy dbać, aby wówczas dobrze się ono odżywiało i dostarczało organizmowi dużo witamin i mikroelementów. Pamiętajmy, że zdrowie naszych dzieci zależy od nas samych, dajmy im zatem dobry przykład.

KOMENTARZE

KOMENTARZE (0)

TWÓJ KOMENTARZ: