TRENINGI

0

Skłony boczne z obciążeniem

Wykres obciążenia mięśni w skali od 0 do 6

TYP

  • Wytrzymałość
  • Skośny wewnętrzny brzucha
  • Skośny zewnętrzyny brzucha

OPIS ĆWICZENIA

  • Ćwiczenie w pozycji wyjściowej:
    po jednej stronie ciała w ręku trzymamy obciażenie, plecy wyprostowane, stajemy na szerokośc bioder i wykonujemy skłon boczny w stronę wolną od cieżaru.

    Ćwiczenie wykonujemy bardzo powoli i stabilnie, gdyż można łatwo nim doprowadzić do przeciążenia dolnego odcinka pleców. Wydech wykonujemy ustami przy pochyleniu, natomiast wdech przy powrocie z ciężarem do pozycji wyprostowanej.


SPRAWDŹ ĆWICZENIE

Opis ćwiczenia
Ćwiczenie w pozycji wyjściowej:połóż się płasko na plecach tak, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa przylegał swobodnie do podłoża. Nastepnie wykonaj maksymalne spięcie mięśni brzucha z wydechem, unosząc tylko odcinek piersiowy kręgosłupa - czyli maksymalnie wysoko łopatki bez odrywania dolnych pleców ze skrętem tułowia. Zatrzymaj się na moment w maksymalnym napięciu i powoli wróć do pozycji wyjściowej. Ręce ułóż tak, aby lekko potrzymywały głowę w okolicach skroni (bez splatania palców na szyi) lub skrzyżuj na klatce piersiowej. Ćwicz najpierw na jedną ze stron, po skończonej serii przejdź do drugiej srony.